Kontrollera först:

  • Om Wan-lampan på mediaomvandlaren lyser gult, så gör anmälan till Kundtjänst Gotlandfiber IP-Only
    E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
    Telefon 0498-470 200 (Vardagar 8.00 – 17.30).
    Uppge att Tommy Andersson på IP-only meddelat att anmälan skall gå till dem och att det gäller Hellvi Fiber

  • Om Wan-lampan inte lyser. så gör anmälan till BRS (om power-lampan inte lyser kontrollera el-anslutningen)
    E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
    Telefon 0498-657550

  • Övriga fel anmäls till er tjänsteleverantör. Det är viktigt att inte belasta ovan nämda. Det är tjänsteleverantörena som har ansvar för att undersöka och rätta till problem.

Så här i början vill i styrelsen försöka fånga upp vilka fel som uppstår även om vi inte har möjlighet att hantera eller hjälpa till med att lösa dem. Upptäcker vi fel av mer genenerell art så ska vi naturligtvis försök gör någon åt dem. Skicka e-post till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så att vi kan följa upp felen. Glöm inte anmäla till oss när problemet lösts. När ni anmäler uppge Fastighetsbeteckning och om hur lamporna på mediaomvandlaren lyser. (mer information)